Lifestyle, Persberichten

To kortingscode, or not to kortingscode, that is the question

8 mrt , 2018

Het Nederlandse volk staat erom bekend dat zij graag een beetje op de kleintjes let. Dat is niet eens heel erg, het is eigenlijk best begrijpelijk. Het is immers fijn om voor een zo goedkoop mogelijk bedrag iets te kunnen kopen.
Er zijn veel trucjes die je kunt gebruiken om goedkoper uit te zijn. Zo kan je tweedehands kopen, wachten op een bepaald seizoen enzovoort. Toch kan het ook veel simpeler: je kunt immers ook gewoon een kortingscode gebruiken.

Waar zijn allemaal kortingscodes voor?
Vrijwel ieder bedrijf maakt wel gebruik van speciale acties en kortingscodes. Niet alleen om de vaste klanten tevreden te houden en te verrassen, maar natuurlijk ook vooral om nieuwe klanten aan te trekken en mensen naar hun winkel te lokken. Denk bijvoorbeeld al aan supermarkten die tegen aanschouwing van een bonuskaart jou een extreem goede deal verlenen. Dit doen zij alleen maar zodat jij in de winkel bent en spullen gaat kopen. Andere bedrijven die kortingscodes bedrijven zijn vaak ook webwinkels waar verzendkosten betaald moet worden, parfumeries enzovoort.

Hoe weet ik of er kortingscodes zijn?
Het is fijn dat veel bedrijven kortingscodes hanteren, maar het is natuurlijk dan wel handig om te weten dat die er zijn. Je weet nooit helemaal zeker of je wel alle kortingscodes hebt gebruikt, maar dankzij het internet is die kans wel heel groot. Je kan simpelweg ‘kortingscode + naam bedrijf’ opzoeken, vaak zie je dan alle huidige kortingscodes.  E-kortingscode is een goed voorbeeld van een website waar je recente kortingscodes kunt bemachtigen.
Daarnaast is het vaak ook slim om bij bedrijven waar je veel consumeert jezelf aan te melden voor de nieuwsbrief. Zo zie je vaak als eerste de aanbiedingen en kan je ook slim besparen.

Slim besparen door middel van kortingscodes
Kortingscodes zijn erg fijn. Toch dien je wel in je achterhoofd te houden dat bedrijven deze in het leven hebben geroepen om jou meer te laten kopen. Daarom moet je wel erg voorzichtig zijn. Koop alleen dingen waarvan je weet dat je het nodig gaat hebben of dat het enig praktisch nut heeft. Het heeft geen zin om alles te kopen wat je met korting kunt krijgen.

,