Persberichten

Gezonde guilty pleasures met de Airfryer

12 jun , 2017  

Gezond frituren, wie wil dat nou niet? De airfryer biedt hier dé uitkomst. In plaats van bakken in ongezonde vetten bereid je voortaan je friet of andere heerlijke snacks doormiddel van hete lucht. Maar niet alleen dat, de airfryer gebruik je ook voor het bakken van cakes en taarten, het grillen van vlees en vis of het roosteren van groenten. De airfryer maakt het mogelijk om voortaan geheel zorgeloos te kunnen genieten van jouw guilty pleasures. Onderstaand drie favoriete recepten die je in een handomdraai klaarmaakt met behulp van dit veelzijdige apparaat! Een airfryer koop je bij verschillende online stores of bij de betere elektronica zaak.

Broodje hamburger met cheddar
Verwarm de airfryer voor op 180 graden. Kruid de hamburgers met een mengsel van peper, zout, chili en ketjap. Snijd twee broodjes open en leg deze even apart. Doe de hamburgers in de airfryer en wacht zo’n 6 minuten. Open de airfryer en leg bovenop de hamburgers een plakje cheddar en laat deze samen met de hamburgers nog zo’n twee minuten bakken. Smeer de broodjes aan de binnenkant in met een klein laagje mayo en leg daar wat sla boven op. Leg de hamburgers vervolgens boven op de sla, extra topping naar keuze (bijvoorbeeld tomaat, augurk of uienringen) en serveer eventueel nog met wat ketchup of extra mayo.

Eitjes als ontbijt of lunch
Bijna iedereen houdt wel van eieren, en dit gerecht is dan ook heerlijk als ontbijt of voor bij de lunch of brunch. Verdeel over twee kleine ovenschaaltjes een mengsel van ei, stukjes tomaat, fijn gesnipperde ui, wat peper en zout en top dit vervolgens af met wat geraspte kaas. Zet de airfryer op 190 graden en bak de eitjes zo’n 10 minuten. Haal de schaaltjes uit de over en verdeel nog wat fijn gesneden verse bieslook over beide schaaltjes en serveren maar!

Aardappeltjes met tijm en rozemarijn
Voor dit gerecht kun je het beste werken met kleine aardappels als krieltjes, of je snijdt andere aardappelen (bij voorkeur een wat meer stevige variant) in kleinere stukken. Dit gerecht is het lekkerst wanneer je de schil op de aardappel laat zitten, en dit is ook meteen gezond want de schil van de aardappel bevat de meeste vitamines. Verwam de airfryer voor op 180 graden en mix in de tussentijd in een schaaltje de aardappel met een eetlepel olijfolie, verse rozemarijn en tijm. Meng het geheel door elkaar en stop dit zo’n 8 minuten in de airfryer et voilà, je hebt een overheerlijk bijgerecht.

Kortom, de airfryer is een must in ieder modern huishouden waar de focus ligt op gezond en voedzaam eten. Heb je een airfryer aangeschaft en wil je inspiratie voor recepten? Installeer dan een van de vele airfryer apps op je smartphone voor de lekkerste gerechten of alle airfryer baktijden.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *