Koken

The Good Spice bereikt crowddoel en bouwt verder aan eerlijke specerijenketens

22 mei , 2025  

Binnen een week het doelbedrag binnen, en nu op volle kracht vooruit: The Good Spice heeft met haar recente crowdfundingcampagne maar liefst €95.000 opgehaald. Oprichtster Iona Mulder lanceerde de campagne om de groei van het bedrijf te versnellen én om de wereld van specerijen op een positieve manier te veranderen. Met steun van 109 investeerders is dat gelukt – en hoe!

Investeren in smaak én impact

De campagne liep via het platform CrowdAboutNow. Investeerders konden bijdragen via een lening met 3% rente, of door producten vooruit te bestellen. De reacties op het platform spreken boekdelen: “Win-win: heerlijke specerijen en eerlijke handel,” en “Mooi voorbeeld van een echte brede impactonderneming.” De missie van The Good Spice raakt mensen. En dat is precies wat Mulder voor ogen had: “Het was echt een klein feestje op kantoor toen we het streefbedrag haalden! Maar we zijn nog lang niet klaar. We willen zo veel mogelijk positieve impact maken.”

Van crowdfunding naar community

Dankzij het opgehaalde bedrag kunnen er nu flinke stappen worden gezet. Naast het verder opbouwen van nieuwe eerlijke specerijenketens staan er culinaire workshops, een vernieuwde website en het opzetten van een YouTube-kanaal en podcast op de planning. Alles met één doel: meer mensen bereiken met het verhaal achter échte, eerlijke specerijen.

Te laat voor de crowdfunding? Word Spice Friend!

Na afloop van de campagne kreeg Mulder veel berichten van mensen die nét te laat waren om te investeren. Daarom is er nu een alternatief: de ‘Become a Spice Friend Bundle’. Deze bundel bevat zes van de populairste specerijen van The Good Spice. Wie ‘m bestelt, krijgt bovendien later dit jaar als eerste toegang tot de exclusieve Spice Community.

Groei in dienst van de missie

The Good Spice werkt volgens het Steward Ownership-model. Dat betekent: geen winst voor aandeelhouders, maar herinvestering in de missie. Elke stap die het bedrijf zet, staat in het teken van transparantie, smaak en eerlijke handel. Mulder: “We zijn enorm dankbaar voor het vertrouwen van onze investeerders. Samen met onze community gaan we bouwen aan een specerijenwereld die klopt.”

, ,



Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.