Overig

Ludieke bio-thee met een maatschappelijke achtergrond

13 apr , 2020  

Afterpartea, Bedsthee, Cabarethee, Decollethee, Hoppathee, Namasthee, Tea-Rex en Theetosteron. Het zijn op zijn zachtst gezegd geen alledaagse namen voor theeën. En juist daarom valt dit merk zo op. “Met dit merk wijken we van ons geijkte pad af. Dit is namelijk het eerste Nederlandse merk dat wij vertegenwoordigen. We waren al enthousiast over de theeën met ludieke namen, maar toen we het verhaal achter Het Theezaakje hoorden, waren we compleet verkocht”, vertelt Geraldine van den Heuvel namens het in Beesd gevestigde Brauer Food. Zij introduceerden de theeën van Het Theezaakje afgelopen najaar op de Vakbeurs Foodspecialiteiten in Houten.

Brauer Food heeft Het Theezaakje zelf benaderd, nadat zij een algemene mailing de deur uit hadden gedaan waarin stond dat er een bepaald volume moest komen. “Toen ben ik er zelf naartoe gegaan en hebben we een heel leuk gesprek gevoerd. We besloten meteen om de samenwerking aan te gaan. Ook onze buitendienst werd helemaal blij van het verhaal.”

Het Theezaakje is een Social Enterprise in Nijmegen. Het is in 2017 gestart door ‘Mr. Tea’ Hidde Blom. Toen hij werkzaam was als maatschappelijk werker ontmoette hij veel mensen die lastig aansluiting vonden bij de arbeidsmarkt en samenleving, maar wel hun mogelijkheden en talenten wilden benutten. “Hidde heeft Het Theezaakje in het leven geroepen om mensen met een arbeidsbeperking te helpen werk van hun talent te maken. Iedereen met een arbeidsbeperking is welkom bij Het Theezaakje. Hier krijgen ze de kans om arbeidsvaardigheden te leren, zich te ontwikkelen en het beste uit zichzelf te halen. Dit alles gebeurt in een klein en veilig team.” De eigen theelijn van acht ludieke biologische theemelanges vormen de basis van de werkzaamheden. De zakken worden met de hand gezeefdrukt en gevuld.

Brauer Food wil Het Theezaakje graag ondersteunen in de verdere ontwikkeling van het merk. “Winkeliers hebben vaak al veel thee in het schap staan, daarom is het essentieel om je te onderscheiden. Daarom denken we nu aan de ontwikkeling van meer thematische theeën, bijvoorbeeld voor Valentijn en Moederdag. Er is al een Kerstthee ontwikkeld. Dit is op zich redelijk eenvoudig te realiseren, aangezien Het Theezaakje de zeefdruk in eigen beheer heeft.”

Bron: BioJournaal.nl

, , , , , , , , , , , ,



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.