Lifestyle, Persberichten

Een vintage vloerkleed, de trend voor in de woonkamer anno 2018

31 mei , 2018

Heb je geen behoefte aan een standaard vloerkleed met dezelfde witte, grijze of zwarte kleuren die je overal wel ziet? Ga voor een stoer vintage kleed, je maakt een degelijke, unieke sfeer.

Patronen
Vintage kleden kenmerken zich door patronen die je vroeger ook veel zag op kleedjes en andere meubelstukken. Maar dan nu in een moderner jasje. Naast de ronde vormen heb je ook blokpatronen en zelfs ruitpatronen komen voor. Kies een patroon die jouw voorkeur heeft en bij jouw interieur past.

Kleuren
Een Vintage vloerkleed is er in diverse kleurstijlen. Meestal zie je licht groen en grijs terugkomen met een verweerde look alsof het kleed jaren oud is. Dit is een trend die je ook op andere meubels veel ziet terugkomen in interieurs. Maar deze kleurcombinatie is niet de enige die populair is. Ook felle kleuren zijn anno 2018 erg hot en maken je interieur een plezier om naar te kijken. Zorg dat je de kleuren van het interieur wel goed op elkaar afstemt. Teveel kleur maakt waarschijnlijk de indruk te druk. En te weinig misschien net wat te grauw.

Stijlen
Is een vintage kleed alleen voor een vintage inrichting? Zeker niet, je kunt het vintage vloerkleed in meerdere soorten interieurs plaatsen. Denk bijvoorbeeld aan landelijk, industrieel of Scandinavisch. Maar ook in moderne stijlen komen de kleden goed tot hun recht. Met de juiste kleurcombinatie kan je zeer stijlvol een kamer inrichten. Laat je ook inspireren door combinaties van diverse stijlen die je terugvindt in winkels. Vintage kleedjes hebben geen hoge prijs, dus ook voor mensen met een lager budget ideaal.

, , , , , ,