Ondernemen

Hoe zorg je dat je professioneel overkomt met je webshop?

12 feb , 2021  

Als je een webshop hebt, is het natuurlijk wel zo prettig én belangrijk om professioneel over te komen. Dit kan absoluut helpen om je webshop te laten groeien en om meer vertrouwen te winnen van je klanten. Zeker als je van plan bent om hier echt mee door te gaan en er iets van te maken, heb je daar baat bij. Benieuwd hoe je dat slim kunt aanpakken? Lees snel verder voor handige aandachtspunten!

Communiceren met jouw domeinnaam

Veel webshopeigenaren verkopen online spullen via externe partijen, waarbij de producten op de website van deze externe partij verschijnen. Misschien dat je hier wel een eigen pagina of profiel kunt aanmaken met wat informatie, maar voor je klanten blijft het zo lijken alsof je een onderdeel uitmaakt van deze externe partij. Om een krachtigere uitstraling te hebben online, is het slimmer om een eigen domein aan te maken. Kies voor een eigen website maken, waarbij je zelf een webshop en bijbehorend e-mailadres aanmaakt. Op die manier creëer je je eigen plekje op het web, wat er net dat stukje beter en zakelijker uitziet. Je kunt je domeinnaam registreren onder de ideale benaming die jij voor ogen hebt. Denk aan je bedrijfsnaam of juist een SEO-proof domeinnaam, om beter te worden gevonden in zoekmachines zoals Google.

Professionele fotografie en videografie

Om hetgeen wat je verkoop echt goed uit de verf te laten komen, is het een mooi idee om je product goed vast te leggen. Investeer in een goede camera om professionele foto’s te maken, of besteed dit zelfs uit aan een expert. Allereerst kun je je product zo beter vastleggen: kleuren en details komen beter tot recht. Verder zien foto’s van een hoogwaardige kwaliteit er professioneler uit dan bijvoorbeeld een snelle telefoonfoto, wat maakt dat je misschien wel meer gaat verkopen! Denk ook na over videografie: zeker bij je belangrijkste producten kan het helpen om bewegend beeld te kunnen laten zien.

Geoptimaliseerd bestelproces

Jouw klanten willen het liefst snel en makkelijk jouw product kunnen bestellen. Optimaliseer om die reden het bestelproces. Bied bijvoorbeeld verschillende manieren van betalen aan, waaronder iDeal, creditcard of achteraf betalen – om maar wat opties te noemen. Zo ligt de keuze bij de gebruiker wat betreft de gewenste betaalmethode. Maak verder dat je website snel is en niet te lang hoeft te laden: sitebezoekers zijn al gauw ongeduldig. Ten slotte is het slim om na te denken over de juiste teksten voor je webshop, ook in het bestelproces. Zorg dat de teksten informerend én overtuigend zijn: ideaal om alle vragen te beantwoorden en om twijfelaars eventueel net dat laatste stukje over de streep te trekken. Dat is natuurlijk precies wat je wenst, om je verkoop te bevorderen!

, , , , , ,



Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.