Ondernemen

Wat geef jij je bezoekers mee na een bedrijfsbezoek?

16 feb , 2021  

Of het nu een open dag is of gewoon een potentiële klant die eens komt praten over de mogelijkheden: een bedrijfsbezoek is een unieke kans om jezelf te profileren. Maar dan moet je natuurlijk wel zorgen dat het bezoek memorabel is. Over de manier waarop je jouw producten of diensten moet verkopen, hoeven we je niets te vertellen. Maar over de manier waarop je jouw bezoekers ook na het bedrijfsbezoek nog regelmatig eraan kunt herinneren, geven we je in dit artikel graag wat tips.

Wat komt altijd goed van pas?
Het liefst wil je natuurlijk een origineel relatiegeschenk meegeven. Misschien iets dat past bij jouw producten en diensten, zodat de link overduidelijk is. Maar er is een reden voor dat je bij allerlei bedrijven steeds weer dezelfde relatiegeschenken tegenkomt. Het beste cadeau dat je kunt geven is nu eenmaal iets dat altijd goed van pas komt. Als je kunt beantwoorden welk cadeautje dit kan zijn voor jouw doelgroep, dan zit je gebakken.

Een voorbeeld: drinkflessen zijn op dit moment enorm populair. Logisch, want duurzaamheid is tegenwoordig standaard. Daar weten ze bij Maxilia alles van. Flessen met logo’s vliegen daar de deur uit. Maar als expert in relatiegeschenken zien zij uiteraard nog veel meer populaire cadeaus voorbijkomen waar je inspiratie uit kunt halen. Bijvoorbeeld mutsen met logo, perfect voor in de winter. Maar ook de standaard T-shirts of notitieblokjes met logo’s of bedrijfsslogan doen het nog altijd prima.

Jouw logo elke dag in de hand van je doelgroep
Het mooiste van een klein cadeau na afloop van een bedrijfsbezoek is dat je doelgroep steeds weer opnieuw herinnerd wordt aan de rondleiding en het gesprek van die dag. Zo blijf je ‘top of mind’ bij je potentiële klant. Wil je zeker weten dat jouw logo elke dag in de hand (en dus het oog) van je doelgroep belandt? Bestel een partij pennen van Maxilia met je logo en je weet zeker dat er gebruik van gemaakt gaat worden.

Zoals je weet, kun je als ondernemer de onkosten die je maakt voor relatiegeschenken gewoon in de boekhouding wegschrijven als deels aftrekbare posten. Op die manier betaalt de Belastingdienst zelfs nog voor een deel mee aan de investering. Prima reden dus om een mooie lading cadeaus te laten maken voor potentiële klanten die bij je langs zijn geweest voor een bedrijfsbezoek. Het mooiste moment is wanneer je jaren later ineens het geschenk terug ziet bij je (inmiddels vaste) klant. Dan weet je dat het een goede zet was!

, ,



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.