Sport & bewegen

Fit worden voor de zomer? Dat gaat je lukken met deze tips

27 mrt , 2020  

De zomer komt eraan en wij willen je graag een handje helpen om fit te worden. Het kan soms namelijk best lastig zijn om te bedenken wat je allemaal moet doen. Gelukkig kun je altijd terecht bij een Basic-Fit en met onze tips komt het helemaal goed. Lees dus snel verder en wordt ook topfit deze zomer!

Bepaal je doel
Als eerst is het belangrijk om je doel te bepalen. Wil je afvallen of is het juist nodig om een beetje aan te komen? Misschien moet je namelijk eerst nog wat spier opbouwen voor je droog gaat trainen. Als je weet wat je doel is, kun je hier een plan voor maken.

Bereken je caloriebehoefte
Iemand die wilt aankomen moet natuurlijk een stuk meer eten dan iemand die wilt afvallen. Wat je doel ook is, het is sowieso goed om je caloriebehoefte te berekenen. Als je wilt afvallen weet je dan precies hoeveel je mag eten en als je wilt aankomen is dit een stok achter de deur om ook echt genoeg te eten.

Gebruik een voedingsapp
Je weet natuurlijk niet exact van elke maaltijd hoeveel calorieën het bevat. Daarom is het slim om een app te gebruiken waarmee je dit bij kunt houden. Je kunt hierin niet alleen je calorieën bijhouden maar ook je koolhydraten, eiwitten en vetten. Het is even wennen om alles bij te houden, maar als je er eenmaal aan gewend bent, werkt het erg goed.

Maak een trainingsschema
Om je doel te behalen is een plan erg belangrijk. Niet alleen een voedingsplan maar ook een trainingsschema zullen je helpen om sneller fit te worden. Op internet kun je meer dan genoeg schema’s vinden. Ook kun je in de sportschool vragen of ze een schema voor je hebben of je kunnen helpen om er een te maken. Trainen met een schema werkt namelijk een stuk beter.

Wees gedisciplineerd
Discipline is erg belangrijk. Je hebt namelijk een doel voor ogen en dat kan je behalen met genoeg training en de juiste voeding. Daarom is het belangrijk dat je je hier ook aan houdt. Je kunt best een keer een dag te veel of te weinig eten, maar als je een paar dagen per week niet je beste doet, zul je ook je doel niet behalen. Consistentie is net zo belangrijk als de rest! Je zult merken dat wanneer je de juiste voeding eet en je je aan een schema houdt, je het doel een stuk sneller haalt.

, , ,



Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.