Ondernemen

Levering van pakketten gaat steeds sneller in Nederland

10 feb , 2023  

Steeds meer webshops bieden je de mogelijkheid om een bestelling die je vandaag plaatst, een volgende dag al thuis te ontvangen. Wel zo prettig, wanneer je de bestelde kleding dit weekend nog wilt gebruiken tijdens een familiefeest of een avond stappen met vriendinnen. Of wat te denken van de laatste gadgets die je online bestelt? Je wilt ze zo snel mogelijk uit kunnen testen. Vandaag besteld morgen in huis is een dienst, waarvoor webshops afhankelijk zijn van betrouwbare logistieke partners. Er komt veel kijken bij het voldoen aan een dergelijke belofte. Bestellingen moeten tijdig verwerkt worden door de webshop, hier worden afgehaald door de transporteur en vervolgens in de planning van de chauffeur worden opgenomen. 

Consument hecht veel waarde aan levering binnen afgesproken tijdvak 
Niet alleen wil je als consument een pakket de volgende dag ontvangen; ook wens je dat de levering plaatsvindt binnen het afgesproken tijdvak. Vaak gaat het hierbij om een tijdvak van slechts enkele uren; Trunkrs is een partij die een tijdvak van een kwartier biedt. Consumenten kunnen hun bestelling voor 11.00 uur plaatsen, waarbij deze nog dezelfde ochtend wordt opgehaald door Trunkrs. In de middag worden de bestellingen gesorteerd, om deze vervolgens in de avond al te bezorgen. Slechts een paar uur na het plaatsen van de bestelling, geniet de consument al van diens producten. Om ergenissen bij consumenten te voorkomen kiezen webshops voor een betrouwbare bezorgservice, die zendingen in 99% van de gevallen binnen het afgesproken tijdvak bezorgt. Trunkrs is daar als een van de weinigen een voorbeeld van; vaak ligt het percentage van het aantal bestellingen wat binnen het afgesproken tijdvak afgeleverd wordt veel lager. 

Duurzaamheid steeds belangrijker bij levering pakketten 
Naast het feit dat veel waarde gehecht wordt aan de snelheid waarmee bezorgdiensten pakketten afleveren, speelt ook duurzaamheid een belangrijkere rol. Niet voor niets, dagelijks gaan honderden pakketbezorgers de weg op om de bestellingen af te leveren bij de consument. Voor logistieke partijen reden genoeg om te investeren in elektrische bedrijfswagens. Zo vindt de bezorging CO2-neutraal plaats. Een goede ambitie richting een duurzame toekomst! 

Duurzaamheid zit niet alleen in het investeren in elektrische bedrijfswagens, maar ook in het minimaliseren van reisbewegingen. Pakketten afleveren binnen het afgesproken tijdvak en routes zo efficiënt mogelijk inplannen zijn er voorbeelden van. Daarbij werkt een partij als Trunkrs met sms updates. Een consument ontvangt kort voor de komst van de bezorger een bericht op diens telefoon, dat de bezorger in de buurt is. Zo weet de consument dat het uitlaten van de hond nog even een kwartiertje moet wachten. 

, , ,



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.