Gezondheid, Lifestyle, Wijn & Bubbels

Hoe zorg je ervoor dat je ‘s ochtends fris en fruitig wakker wordt?

13 dec , 2021  

Wil jij graag ‘s ochtends fris en fruitig wakker worden? Er zijn diverse manieren om ‘s ochtends uitgerust op te staan. Denk bijvoorbeeld aan het drinken van alcoholvrij bier in plaats van het drinken van alcohol. Wij zochten uit op welke manieren je ervoor kunt zorgen om ‘s ochtends fris en fruitig wakker te worden en hebben ze voor je op een rijtje gezet. Lees snel verder en ontdek hoe je ervoor zorgt dat je uitgerust wakker wordt.

Drink alcoholvrije drank

Wanneer je alcoholvrije wijn in de avond drinkt, is dit stukken beter dan het drinken van drank met alcohol. Alcohol is namelijk niet goed voor de nachtrust. Wanneer je alcohol drinkt voordat je naar bed gaat, zal je weliswaar sneller in slaap vallen, maar de slaap is vaak onrustig en minder diep. Hierdoor wordt je niet uitgerust wakker. Met alcoholvrije drank heb je hier geen last van.

Verminder blootstelling aan blauw licht ‘s avonds

Zorg ervoor dat je blootstelling aan blauw licht ‘s avonds zoveel mogelijk vermijd. Blauw licht zorgt namelijk voor een vermindering van het slaaphormoon melatonine, wat je nodig hebt om in slaap te vallen. Zorg er dan ook voor dat je drie uur voordat je gaat slapen apparaten zoals de telefoon, laptop en tv uit hebt gezet en hier niet meer naar omkijkt. Lees in plaats daarvan een boek of drink wat ontspannende kruidenthee.

Slaap op vaste tijden

Zorg ervoor dat je op vaste tijden slaapt. Door op vaste tijden naar bed te gaan, zal je lichaam zich op tijd slaperig voelen, waardoor je ook sneller in slaap zal vallen. Door op vaste tijden naar bed te gaan, zal je met een frisser gevoel opstaan. Sta dus elke dag rond dezelfde tijd op en ga rond dezelfde tijd weer naar bed en slaap niet uit. Ook middagdutjes kunnen je slaapritme verstoren.

Beweeg elke dag 30 minuten

Door iedere dag 30 minuten matig-intensief te bewegen, zorg je ervoor dat je ‘s avonds sneller in slaap valt en in de ochtend fris en fruitig op kunt staan. Beweging zorgt er ook voor om gevoelens van angst en stress te verminderen. Ook dit kan helpen om beter te slapen. Zorg er dus voor dat je elke dag 30 minuten beweegt. Dit kan een intensieve wandeling zijn, maar je kunt ook een rondje gaan fietsen, hardlopen, zwemmen of de sportschool bezoeken.

, , , , ,

By



Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.