Horeca & Gastronomie, Ondernemen

Een georganiseerde opslag, zo krijg je die!

23 dec , 2019  

Elke horeca bedrijfsleider kent het wel! Het restaurant ziet er top uit, maar de opslag is één grote bende. Soms weet je ook niet waar je moet beginnen om de opslag weer op orde te krijgen. Gelukkig zijn er manieren waarop jij snel en makkelijk weer orde kan brengen in jouw voorraadruimte! 

Stellingen
Één snelle manier om jouw spullen goed en netjes op te slaan, is door het plaatsen van kunststof stellingkasten. Ondanks dat deze kasten open zijn, zijn ze heel makkelijk te plaatsen. Ook kun je er veel in kwijt, waardoor jouw opslag er al snel netjes en opgeruimd uit kan zien. Het is dan natuurlijk wel belangrijk dat je de inhoud van de kasten ook bijhoudt, want wanneer je dit niet doet zie je al vrij snel dat de chaos weer terug komt aangezien het open kasten zijn. Wat wel fijn is aan stellingen, is dat je er grote dozen en kisten in kwijt kunt. Door dozen te gebruiken, creëer je gelijk meer orde. Daarnaast hebben kunststof stellingen het voordeel dat ze niet roesten en dus lang mee gaan. Zeker iets om over na te denken dus!

Kluisjes
Naast troep die werkgerelateerd is, heb je vaak ook spullen van het personeel achter liggen. Zeker wanneer er niet veel ruimte is voor het personeel om hun kleding en spullen kwijt te kunnen, kan het snel een zooitje worden. Een manier om dit op te lossen, is door kluisjes te plaatsen. Kluisjes kun je in verschillende maten krijgen, en hoeven dus niet altijd veel ruimte in te nemen. Werknemers kunnen hun waardevolle spullen, maar ook hun dagelijkse kleding en tassen, kwijt in zulke lockers. Dit oogt gelijk een stuk netter en zorgt er ook voor dat je wat rust creëert voor iedereen die in jouw horecagelegenheid werk. Ideaal dus!

Opruimsysteem
Wanneer je de opslag hebt geordend en opgeruimd, is het natuurlijk wel zo fijn dat het ook zo blijft. Om dit systematisch bij te houden, kun je met jezelf afspreken dat je om de zoveel tijd alles weer grondig opruimt. Dit kun je zelf doen, maar je kunt het ook samen met de werknemers doen. Je kunt bijvoorbeeld duidelijk communiceren dat jullie eens in de zoveel tijd allemaal de opslag ordenen en opruimen. Je kunt dan ook benadrukken dat dit opruimen sneller zal gaan wanneer zij elke keer als ze werken, hun spullen opruimen en de ruimte netjes achterlaten. Zo stimuleer je iedereen om er op te letten. Op deze manier kun jij jouw opslag ten alle tijden mooi en geordend houden!

, , ,



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.